Allmänna villkor

Företagsinformation

Innehållet i denna webbshop tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

OnePan AB
Bögatan 1
412 72 Göteborg

Företagsnummer: 559229-9761
E-postadress: info@onepan.se


 

1. Allmänna villkor

1.1. När du handlar av oss, är alla transaktioner hanterade enligt svensk lag, såvida inte annat uppges. Referens är gjord till Consumer Sales Act, the Consumer Services Act och The Act on Distance Contracts and Contracts Away from Business Premises (the Distance Contracts Act).

 

1.2.  För att göra en beställning på www.onepan.se , måste du vara myndig eller ha tillstånd av en förmyndare för att ingå köp enligt avtal. Enligt svensk lag accepterar OnePan inte digitala köp från individer under 18 år. OnePan reserverar rätten att, i enskilda fall, ta bort eller redigera din order (om du har försett oss med felaktig personlig information och/eller har betalnings- anmärkningar). 

 

1.3. Beställningen är bindande så snart som OnePan har mottagit din beställning. Notera att vid felmärkning av pris eller andra fel kopplat till pris, som är av sådan natur att  du insett, eller borde ha insett, att det var fel, är OnePan inte bundna att fullfölja köp enligt kontrakt. Du har alltid möjlighet att avbryta köp i överensstämmelse med de tillämplig lagstiftning. Se avsnitt (5) för mer information. 

1.4. När OnePan tar emot din beställning kommer vi att bekräfta detta och automatiskt skicka en orderbekräftelse till den mail du angivit. Kolla gärna igenom denna orderbekräftelse noggrant. Om orderbekräftelse inte matchar det du var avsedd att beställa, vänligen kontakta OnePan via e-post på info@onepan.se tillsammans med ordernummer.

1.5. OnePan reserverar rätten att göra prisökningar, sätta fel pris, valuta ändringar, ändringar transportkostnader, restordrar, stavfel, force majeure och i fall var leverans till dig är försenad på grund av fraktföretag inte kunna leverera till dig i enlighet med avtalad tid. 


 

2. Leverans- och fraktkostnader

2.1. Varje vara är listad med pris inklusive moms. I varukorgen kan du se det totala priset, inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalningskostnader.

 

2.2. Betalningsvillkor som motsvarar vald betalningsmetod visas i varukorgen.

2.3.  Leveransvillkor motsvarande till vald frakt metod presenteras i varukorgen. Du får gärna skicka oss ett mail (info@onepan.se) om du önskar lägga en order för platser utanför våra förvalda fraktdestinationer. 

 

2.4. Vid retur eller avbokning, är OnePan ansvarig för fraktkostnaderna. I händelse av produktbyten, är kunden ansvarig för fraktkostnaderna. Om de beställda varorna visar sig vara defekta kommer reklamationer att hanteras utan några avgifter.  


2.5. Vi förbehåller oss rätten att förlänga leveranstiden på grund av tull.


 

3. Alternativ leveransadress

3.1. För att få din order levererad till annan adress måste detta specificeras vid utcheckning. Om detta ej är möjligt, kontakta oss vänligen på info@onepan.se

3.2. Klarnas regler och villkor (endast när du betalar med Klarna) kräver att vi levererar din beställning till den adress där du är registrerad. 

‍‍
 

4. Betalning

4.1. Efter att du har lagt en beställning kommer du att få en orderbekräftelse till den e-postadress du angett så snart ditt köp har godkänts. 

4.2. Vi accepterar kortbetalningar med VISA, MasterCard, American Express, Union Pay, Shop Pay, Google Pay, Apple Pay, Bancontact, iDEAL, Klarna Slice It, Klarna Pay Now, samt fakturabetalningar med Klarna Pay Later. När du betalar med betalkort, kreditkort eller Klarna, behandlas betalningen av vår betalningspartner Shopify Payments för att säkerställa snabb och säker betalning. 

4.3. För returer återbetalar vi beloppet för köpet du returnerar, inklusive fraktkostnaden. Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 14 bankdagar från den dag du fick din returbekräftelse från oss. Återbetalningen sker alltid till samma betalkort som användes vid köpet. 


 

5. Returpolicy

5.1. Vid köp av varor på hemsidan gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela OnePan inom 14 dagar från det datum du eller din representant mottog den beställda varan (ångertiden). Dessutom har du som kund alltid en 100% nöjd garanti, vilket innebär att om du inte är nöjd med ditt köp från OnePan har du rätt att returnera och få pengarna tillbaka om du meddelar oss inom 30 dagar från det datum du eller så har din representant tagit emot den beställda varan. 

5.2. Om du vill ångra ditt köp bör du skicka ett tydligt meddelande till OnePan innan ångerfristen löper ut. Du ska ange ditt namn, adress och ordernummer i ett mejl som skickas till info@onepan.se. Om du föredrar att inte använda ovanstående kommunikationssätt kan du använda standardformuläret för ångerrätt som tillhandahålls av Konsumentverket (se www.konsumentverket.se). 

5.3. Vid användning av ångerrätten eller vår 100% nöjdhetsgaranti står vi för returfraktskostnaderna, men du ansvarar för varans skick efter att du mottagit den och under returfrakten. Varan måste returneras inom 14 dagar från det datum du meddelade OnePan om utövandet av ångerrätten eller 100 % nöjd-garanti. Varan ska skickas väl emballerad och i gott skick. Returer ska göras till OnePan enligt de metoder och instruktioner som tillhandahålls av OnePan när du meddelar oss att du använder ångerrätten eller 100 % nöjd-garanti. 

5.4. När du återkallar ditt köp återbetalar OnePan det belopp du betalat för varan. Vi användade av 100% nöjd garanti betalar du som kund för adderade fraktkostnader. OnePan har rätt att dra av ett belopp som motsvarar varans värdeminskning jämfört med dess ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du hanterar varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. 

5.5. OnePan kommer att återbetala beloppet så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det datum vi tog emot din retur och skickade en returbekräftelse via e-post. Återbetalningen sker till dig via den betalningsmetod du valde vid köp av varan, förutsatt att inget annat avtal har träffats eller att det finns hinder för sådan återbetalning. 


6. Garanti

Vid köp av produkter från OnePan AB lämnas livstidsgaranti vid registrering av serienumret på vår hemsida. Observera att denna garanti utesluter den ombeläggningsbara nonstick-beläggningen. Vi kräver också att du följer våra skötselråd noggrant för att garantin ska gälla. 


 

7. Klagomål

7.1. Anspråksrätten omfattar varor som är defekta enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Om du upptäcker att varan är defekt när du tar emot din beställning bör du kontakta OnePan så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Kontakta vår kundtjänst på info@onepan.se. Anspråk som görs inom två månader efter att felet upptäckts anses alltid ha gjorts i rätt tid. Du har livslång reklamationsrätt för varor köpta på hemsidan (förutom på beläggningen som naturligt slits ut vid användning).

7.2. När den reklamerade varan har returnerats och reklamationen har godkänts kommer OnePan att kompensera dig i enlighet med konsumentskyddslagstiftning. OnePan siktar på att detta ska ske inom 30 dagar från det datum OnePan tar emot reklamationen, men det kan ibland ta längre tid. OnePan förbehåller sig rätten att neka ett krav om det visar sig att varan inte är defekt enligt konsumentskyddslagstiftning. För reklamationer följer OnePan riktlinjer från Konsumentnämnden, se www.arn.se . Mer information finns på www.konsumentverket.se .

 

8. Force Majeure

OnePan ska inte hållas ansvariga för förseningar orsakade av omständigheter utanför OnePans kontroll, såsom allmänna arbetskonflikter, krig, brand, blixtnedslag, terroristattack, ändringar i myndighetsföreskrifter, tekniska problem, fel i el/telekom/dataanslutningar eller annan kommunikation, samt fel eller förseningar i tjänster från underleverantörer på grund av omständigheter som här anges. Dessa omständigheter ska utgöra dispensgrund som medför befrielse från skadestånd och andra följder. Har omständigheten varat i mer än två månader har både du och OnePan rätt att häva köpet omedelbart. 


 

9. Ändring av villkor 

OnePan rätten att göra ändringar av våra allmäna villkor när som helst. Alla ändringar till kommer att publiceras på vår hemsida. Förändringar träder i kraft från den dag du accepterar villkoren (i samband med ett nytt köp eller när du besöker webbplatsen), eller alternativt 30 dagar efter att OnePan har informerat dig om förändringarna. OnePan rekommenderar dock att du regelbundet kollar webbplatsen för att vara informerad om eventuella ändringar i villkoren.

 

 

10. Allmänna villkor Prenumerationstjänst

10.1. Vårt löfte till dig: om du inte gillar din OnePan tar vi tillbaka den utan kostnad inom 30 dagar.  

10.2. Du kan säga upp din prenumeration när som helst utan förpliktelser före varje månadsförnyelse. Observera dock: vid uppsägning av prenumerationen måste du returnera din OnePan-produkt.  

10.3. Om du returnerar din OnePan-produkt inom 18 månader debiteras du en returavgift på 495 SEK.  

10.4. Frakt (69 SEK) tillkommer på din allra första leverans. Allt annat ingår i din månadsavgift. 

 

11. Kontakt

För alla frågor av något slag kontakta oss info@onepan.se 



12. Annat

12.1. Vi frånsäger oss allt ansvar för skador som uppstår till följd av felaktig användning av OnePan-produkter av konsument. 

12.2. Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att ta ut returfrakt, hantering och avgifter.